سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات

نظر

شیرهای هیدرانت آتش نشانی / شیرهای فرود

یک سیستم شیر آتش نشانی شامل لوله های تامین آب و دریچه هایی است که تیپ ها می توانند شیلنگ خود را برای اهداف اطفاء حریق به آنها متصل کنند. آنها تقریباً همه به عنوان مثال در زیر جاده های عمومی، در ساختمان های بزرگ، در تونل ها، در کارخانه های شیمیایی، سکوهای خشکی و فراساحلی، روی کشتی ها و غیره یافت می شوند.

 

طرح های شیرهای هیدرانت آتش و شیرهای فرود صرف نظر از مکانی که در آن نصب می شوند بسیار مشابه هستند. آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاوم باشند، در محیط‌ های خشن یخ نزنند و در آتش‌سوزی مطابق با مقررات تست آتش‌سوزی عمل کنند. برخی نیز شامل یک شیر کاهنده برای تنظیم فشار خروجی با فشار ورودی متغیر هستند که در برخی از تاسیسات مورد نیاز است. همچنین اتصالات خروجی مختلف و تأییدیه های دریایی ویژه وجود دارد.

 

در بریتانیا، شبکه های تحت فشار زیر جاده های عمومی که آب را بین مصرف کنندگان توزیع می کند، توسط نیروهای آتش نشانی نیز استفاده می شود. شیرهای هیدرانت زیرزمینی به BS 750 به طور دائم در فواصل زمانی به برق متصل می شوند. شیلنگ آتش نشانی از طریق یک لوله ایستاده به شیرها متصل می شود.

 

ساختمان‌ها و سازه‌های بلند باید دارای یک لوله اصلی بالارونده دائمی باشند که از یک لوله عمودی با اتصالات تیپ به BS 5041 در سطوح مختلف ساختمان تشکیل شده است. دو نوع اصلی بالارونده وجود دارد:

 

رایزر خشک

این معمولاً خشک است، اما می‌تواند با پمپاژ از یک دستگاه خدمات آتش نشانی از طریق یک سوراخ ورودی که در قسمت بیرونی ساختمان در سطح زمین نصب شده است، با آب شارژ شود. در بالاترین نقطه یک دریچه رهاسازی هوا تعبیه شده است تا رایزر به طور کامل شارژ شود. در هر طبقه شیرهای شیر آتش نشانی وجود دارد تا تیپ بتواند در هر سطحی از ساختمان به منبع آب متصل شود.

 

خیس رایزر

رایزر مرطوب لوله ای است که به طور دائم با آب شارژ می شود و بلافاصله برای استفاده در هر طبقه ای که در آن یک شیر گلوب هیدرانت آتش نشانی (همچنین به عنوان شیر فرود نیز شناخته می شود) در دسترس است. رایزرهای مرطوب برای ساختمان ها (و سازه ها) که برای پمپ های تیپ خیلی بالا هستند و نمی توانند فشار آب لازم را از طریق یک رایزر خشک تامین کنند، ضروری هستند. اگر فشار اصلی بیشتر از حداکثر فشار عملیاتی تیپ باشد، استفاده از شیرهای فرود تنظیم کننده فشار ضروری است.