سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات

نظر

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک:

در دنیای امروز مشاهده پیشرفت علم وصنعت در همه­ی زمینه­ها هستیم و این پیشرفت هم برای مامزایای دارد و هم در مواردی معایب را برای ما به وجود میاورد مخصوص در زمینه های صنعتی و شیمیایی اما انسان در مقابله با خطرات ناشی از آتش سوزی در این مناطق چاره­های نیز اندیشیده است و همه روز در این زمینه ها پیشرفتهای زیادی را پشت سر میگذارد.سیستم اطفاء حریق یکی از دستگاه های ایمنی د رمقابل با آتش سوزی میباشد که بسیار مورد استقبال صنایع نیز قرار گرفته است. این سیستم ها به6 دسته تقسیم میشوند که در این مطلب سه تای آنها را مور د برسی قرار میدهیم ان دسته ها شامل موارد زیر میباشند:

  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک آبی
  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک گازی
  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک پودری (آیروسل)

 

سیستم های اطفاء حریق اتوماتیک آبی:

بیشترین کاربرد این سیستم آبی در اطفاء حریق  کلاس A میباشد و برای خنک کاری کلاس ها AوB مورد استفاده قرار میگیرند.این سیستم در مکان های مانند هتل ها، رستوران ها ،ساختمان های تجاری ،مسکونی و اداری و... مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

سیستم های اطفاء حریق اتوماتیک گازی: این سیستم از مجموعه های مختلفی گازی تشکیل شده است و هر کدام مزایا و معایبی دارند این سیستم ها نقش مهمی در مفهوم اطفاء حریق دارند به ویژه در مواقعی که دیگر اطفاء حریق ها قادر به انجام این کار نیستندو اطفاء حریق اتوماتیک گازی در کلاس های A ،B ،E  مورد استفاده قرار میگیرد.کاربرد این سیستم در انواع تابلو سازی،موتور های برقی ،اتاق های کنترل و... میباشد.

 

 

سیستم های اطفاء حریق اتوماتیک پودری (آیروسل):

هر یک از این سیلندرها از ذرات ریز پتاسیم تشکیل میشوند که با الکتریستیه و حرارت تحریک میشود. بعداز تحریک این ذرات از سیلند ها خود خارج شده و با گازههای دیگر یک ماده اطفاء حریق را ایجاد میکند. گاربرد این سیستم در 5 کلاس میباشد وتنها سیستمی است که  میتواند در 5 سیستم اثر بخشی داشته باشد.  از این سیستم در : انبار های مواد شیمیایی،پمپهاف دیزل ژنراتورهاو... استفاده میشود.