سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات

نظر

 

 

دتکتور:

دتکتورهای وسایلی الکترونیک برای اعلام خطر  هستند که به نشانه­‌های ایجاد شده توسط: حرارت،  دود،  شعله، نور، گازمونواکسید کربن و...حساس میباشند و  پیامی به کنترل پنل ارسال میکند جهت اطلاع رسانی به عموم تا سریع مشکل رفع شود . و به خاطر تفاوت درنوع تشخیص حریق دتکتورها  دسته بندیهای مختلف تقسیم شده ­اند.

 در قدیم برخی از افراد با دیدن این نوع دستگاه که روی سقفها مکانهای اداری، تجاری وصنعتی  نصب شده ­اند

و در ذهنشان سوالی نقش میبست که کاربرد این قطع چیست یا چرا روی دیوار و سقف نصب شده است. اما با گذشت زمان و اطلاع رسانی بیشتر در مورد سیستم های اعلام حریق مردم بیشتر با این اجزا آشنا شدن.

دتکتور اعلام حریق جزء اولین اجزا از سیستم اعلام حریق است که نسبت به حریق واکنش نشان میدهد و اجزاء دیگر را به واکنش نشان دادن وا میدارد.

 

انواع دتکتورهای اعلام حریق

  • دتکتور گازی
  • دتکتور نوری
  • بیم دتکتور

 

انواع دتکتورهای اعلام حریق:

 

برای آشنایی با دتکتور باید بدانید که سیستم اعلام حریق یکی از وسایل آتش نشانی میباشد که در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد این سیستم داراری اجزا مختلفی است که یکی از مهمترین آنها دتکتور میباشد این دتکتور ها وسایلی هستند که نسبت به برخی نشانه ها مثل آتش و دود و حرارت حساس میباشد امروزه برای هر نشانه ای یک دتکتور مختص به آن ساخته شده است اما برخی از این دتکتور ها ترکیبی میباشند که از دونوع از حسگر بهره میبرند اما ویژگی اصلی این دتکتور ها شناسایی حریق و گزارش آن به کنترلب پنل میباشد. تا اقدامات بعدی برای جلوگیری از خسارتهای احتمای صورت گیرد. به طور معمول اعلام آتش به صورت آژِیر و لامپ هشدار دهنده میباشد.  بعضی از دتکتورها لامپ چشمک زن در حالت عادی خاموش است و در حالت هشدار به صورت چشمک زن روشن وخاموش میشود. ولی در بعضی از دتکتورها لامپ اعلام حریق  به صورت متناوب چشمک میزند ولی بعداز شناسایی حریق به صورت ثابت روشن میماند. نکته بسیار مهم در دتکتور ها این است که میزان حساسیت هرکدام باهم متفاوت است و نمیتوانید از هر کدام در هر فضایی استفاده کنید.

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید دتکتور اعلام حریق به سایت ایمن اکسین مراجعه کنید.