سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات

نظر

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی راجع به انواع تجهیزات آتش نشانی بدهیم 

تجهیزات آتش نشانی چیست ؟

تمامی ابزارهایی که برای ایمن سازی ساختمان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنایع پرخطر در برابر حریق و انفجار طراحی و تولید میشوند تجهیزات آتش نشانی میگویند.

تجهیزاتی که برای هر ساختمان و یا مرکزی استفاده میشود باهم متفاوت است که علاوه بر جلوگیری از بروز حادثه ، میتوانند درصد خسارات تا حد قابل توجهی کاهش بدهند .

سیستم های اعلام حریق ، سیستم اطفاء حریق ، سیستم های ضد انفجار و انواع کابل های نسوز ، توپ های ضد حریق برخی از این تجهیزات مهم ایمنی هستند.

سیستم های اعلام حریق :

این سیستم ها در هر مکانی قابل نصب میباشند و در ارتفاع و بیشتر روی سقف ها نصب میشوند حساسیت زیادی نسبت به دما و حرارت دارند با بالا رفتن درجه دما به سرعت واکنش نشان میدهند.

این سیستم دارای مدل های مختلف در برند های متفاوت است که برای آشنایی با این دتکتورها میتوانید از سایت ایمن اکسین دیدن کنید.

سیستم های اطفاء حریق

از پرکاربرد ترین سیستم های ایمنی میتوان به سیستم های اطفاء حریق اشاره کرد که وظیفه مهار حریق تا زمان ورود مامورین آتش نشانی برعهده این سیستم هاست این سیستم ها نیز حساسیت بالایی در قبال حرارت و شعله دارند و هنگام بالا رفتن دما شروع به خاموش کردن آتش میکنند

سیستم های ضد انفجار

از این سیستم ها در مکان هایی استفاده میشود که احتمال انفجار وجود دارد مثل جایگاه های سوخت که با بالا رفتن درجه دما واکنش نشان داده و شروع به آلارم دادن میکنند.

کابل های ضد حریق

این کابل ها با روکش های سیلیکونی که دارند در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارند و از آنها در وسایل برقی و یا سیم کشی ساختمان در هنگام ساخت استفاده میشود

گوی ضد حریق

این سیستم که توپ مانند هستند را میتوان در هنگام آتش سوزی در داخل آتش پرتاب کرد و بعد از چند ثانیه مواد اطفاء از آن خارج شده و منجر به خاموش شدن آتش میشود.